Pięć pracowni ma wziąć udział w konkursie na koncepcję architektoniczno-budowlaną bemowskiego odcinka II linii metra. Zwycięzcy zaprojektują trzy stacje i stację techniczną.
Konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu budowy odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno – Postojową (STP) Mory ogłoszony został w zeszłym roku. Sąd konkursowy wybrał pięć spośród siedmiu firm, do których wysłane zostały zaproszenia do składania prac konkursowych. Termin składania projektów koncepcyjnych upływa 4 maja. W konkursie wezmą udział:
- Konsorcjum AMC Andrzej M. Chołdzyński i Biuro Projektów „Metroprojekt”,
- Konsorcjum pod przewodnictwem Schuessler Plan Inżynierzy,
- Ove Arup & Partners International Limited,
- ILF Consulting Engineers Polska,
- Systra S.A.
Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki” na opracowanie projektów budowlanych „Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej Węzłów Przesiadkowych”.
To będzie ostatni odcinek II linii metra po zachodniej stronie miasta – trzy stacje, niemal cztery kilometry podwójnego tunelu i Stacja Techniczno-Postojowa mają być gotowe w 2023 r. Stacje tego odcinka zostały zaplanowane:
- C03 po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej;
- C02 w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej;
- C01 w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, projektowany będzie z kolei teren o łącznej powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.